Komunikat startowy

Wstęp

Marsz na Orientację „Szperk” Hel 2023 jest imprezą turystyczno-sportową, której uczestnik lub zespół ma za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Impreza odbywa się wg regulaminu dostępnego na stronie internetowej http://www.szperk.wordpress.com

Organizator imprezy

Stowarzyszenie ALTERNATYWNY CYPEL
Adres: ul. Kuracyjna 1, 84-150 Hel
e-mail: szperk.hel@gmail.com
tel. 537 37 13 13
strona internetowa imprezy: www.szperk.wordpress.com
strona internetowa Stowarzyszenia ALTERNATYWNY CYPEL : www.cypel.wordress.com  

2. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się 7 października 2023 roku w Helu, bez względu na warunki pogodowe.

Strat i meta: Helkamp Ośrodek Wypoczynkowy ul. Kuracyjna 1 (droga na Cypel Helski przy Zatoce Puckiej)

Start Małej Pętelki (12 km – czas przejścia 3-5 h) o godz. 12:00

Start Średniej Pętli (22 km – czas przejścia 6-7 h) o godz. 10:30

Start Dużej Pętli (32 km – czas przejścia 8-10 h) o godz. 09:00

Ognisko i zakończenie imprezy: 19:00 do późnych godzin nocnych (na terenie pola kempingowego HELKAMP).

Dojazd i powrót uczestników imprezy możliwy jest środkami komunikacji publicznej lub transportem własnym.
Przebieg wszystkich tras ma charakter pętli, co umożliwia również dogodny dojazd samochodem na miejsce imprezy.

3. Kategorie startowe

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno-, dwu-, trzy- lub czteroosobowych. W każdym przypadku przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Dla tras pieszych długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych do przebycia przeszkód terenowych i terenów wojskowych. Na wszystkich trasach obowiązuje bezwzględny zakaz używania map innych niż dostarczone przez organizatora oraz przyrządów do nawigacji satelitarnej, za wyjątkiem funkcji rejestrowania przebytej drogi (śladu, tracka) w celu wykorzystania tych informacji po zakończeniu Imprezy.

Do wyboru są:

Trasa Mała Pętelka ok. 12 km (limit 25 zespołów)
Trasa przeznaczona dla osób w każdym wieku i dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z mapą i kompasem. Wszystkie punkty kontrolne to lampiony rozstawione w stosunkowo łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających poruszania się także po rzeźbie terenu. Przy kilku punktach kontrolnych przygotowane są dodatkowe atrakcje i zadania. Większość punktów kontrolnych zlokalizowana jest przy obiektach militarnych Helu. Czas przejścia ok. 3-5 h.

Trasa Średnia Pętla ok. 22 km (limit 20 zespołów)
Trasa dla osób średnio zaawansowanych, które potrafią orientować się
w leśnym terenie. Większość punktów kontrolnych zlokalizowanych będzie przy obiektach militarnych Helu. Cześć punktów będzie znajdować się wewnątrz fortyfikacji, więc wymagane jest zabranie ze sobą latarek. Na punktach przygotowano dodatkowe atrakcje. Trzeba liczyć się z marszem w różnych warunkach i terenie – czas przejścia około 6-7 h.

Trasa Duża Pętla ok. 32 km (limit 20 zespołów)
Trasa dla osób średnio zaawansowanych, które potrafią orientować się
w leśnym terenie. Większość punktów kontrolnych zlokalizowanych będzie przy obiektach militarnych Helu oraz w samych fortyfikacjach (pamiętajcie o latarkach). Trasa będzie biec przez najciekawsze zakątki Półwyspu Helskiego: zarówno te związane z militariami jak i przyrodą półwyspu. Na punktach przygotowane dodatkowe atrakcje. Trzeba liczyć się z długim marszem – czas przejścia około 8-10 h.

4. Mapy

Mapa kolorowa, laminowana na wypadek deszczu, skala 1:15 000,

Organizator zastrzega sobie prawo do lekkich modyfikacji map.

5. Zgłoszenia przez Internet

Zapisy odbywają się przez adres e-mail szperk.hel@gmail.com

UWAGA: zapisy trwają do wyczerpania miejsc (przy każdej trasie podany jest limit zespołów).

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 15 zł (od osoby) przy wcześniejszym zapisie oraz 20 zł przy rejestracji w dniu imprezy.

Stowarzyszenie ALTERNATYWNY CYPEL
ul. Kuracyjna 1, 84-150 Hel
Nr Konta 12 1240 5354 1111 0010 4273 9378 (Bank Pekao SA).

W tytule przelewu prosimy koniecznie wpisać nazwę zgłoszonej drużyny.

Opłatę wpisową należy dokonać przelewem. Przelew musi zostać zaksięgowany dzień przed biegiem (6 października). Zespoły zgłoszone przez Internet, których wpłata nie zostanie zaksięgowana w wyznaczonym terminie otrzymują automatycznie ostatnie minuty startowe. W takich sytuacjach uczestnicy proszeni są o przyniesienie potwierdzenia dokonania opłaty.

6. Zgłoszenia w dniu imprezy

Zapisy w dniu imprezy będą prowadzone w bazie imprezy, pod warunkiem dostępności miejsc na poszczególnych trasach.

Opłata dla wszystkich osób (niezależnie od wieku, czy przynależności do klubu) zapisujących się w dniu imprezy wynosi 20 zł (patrz powyżej). Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe.

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego.

7.Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • trwały środek do pisania (długopis),
  • obowiązkowo kompas dla Trasy Średniej i Dużej Pętli
  • latarka

8. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów – jedna na zespól,
  • poczęstunek na starcie i na koniec imprezy
  • ognisko po zakończeniu imprezy
  • herbata, kawa, woda mineralna i wrzątek do celów spożywczych w Bazie imprezy
  • teren Bazy do użytku podczas trwania imprezy
  • dostęp do zaplecza sanitarnego
  • pamiątkowe suveniry 🙂

9. Nagrody

Symboliczne nagrody rzeczowe zostaną wręczone na zakończenie imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie.

10. Postanowienia końcowe

Osoby niepełnoletnie w wieku 15-17 lat startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieka osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych. (Oświadczenie dostępne w zakładce: Do pobrania)
Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 15 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieka swojego opiekuna prawnego. Muszą też przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych. (Oświadczenie dostępne w zakładce: Do pobrania)
Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej oraz zwożenia uczestników z trasy. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.
W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.
Za szkody wyrządzone wobec uczestników imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
Uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo do opłaty startowej i świadczeń.
Zgłoszenie w dniu imprezy nie gwarantuje pełnych świadczeń startowych.
Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator imprezy.
Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzja ostateczną.
Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

11. Zespół organizacyjny

Anna Bloch, Paweł Bloch, Tomasz Czaja, Jadwiga Kulasiewicz, Katarzyna Stempniak.

Dodaj komentarz